Flagey Academy

Flagey Academy is een koorproject gewijd aan inclusie en uitmuntendheid, dat gratis training biedt aan jongeren van Brusselse basisscholen die representatief zijn voor de socio-culturele en taalkundige diversiteit van de stad. Zingen in een koor heeft ontelbare voordelen: het heeft een positieve invloed op het persoonlijk welzijn, het verhoogt het gevoel van eigenwaarde, biedt mentale uitdaging en concentratie en ontwikkelt sociale vaardigheden. Vroeg beginnen is essentieel en biedt mogelijkheden voor levenslange betrokkenheid.

Prep Choirs

De Prep Choirs van Flagey Academy (6 tot 12 jaar) zijn de eerste structuur die een introductie tot zingen bieden in verschillende basisscholen in Brussel. In elk van de deelnemende scholen wordt een koor gevormd dat één of twee keer per week samenkomt tijdens of net na de schooluren. De kinderen worden geselecteerd op basis van hun motivatie en inzet. Ze wonen repetities bij en krijgen een basisopleiding in muziektheorie, onder leiding van een team van koordirigenten en professionele muzikanten.

Youth Choirs

Een tweede structuur, de Flagey Academy Jongerenkoren, gereserveerd voor de leeftijdsgroep van 8 tot 20 jaar, biedt een intensief programma. Koorleden nemen deel aan koorrepetities, muziektheorielessen, privézanglessen en masterclasses. Ze treden ook op in het openbaar op verschillende locaties. Tijdens het hele leerproces richt het team van musici en docenten zich op de integrale ontwikkeling van elke zanger. Jonge zangers leren hun stem te gebruiken, muzikaal te zingen en hun muzikaliteit te ontwikkelen. Ze maken kennis met een gevarieerd repertoire dat gebaseerd is op de natuurlijke voorkeuren van jongeren en op ensemblezang, wat helpt om hun respect voor anderen, hun culturen en hun individualiteit te versterken.

Steun van de F°B

Het doel van de steun is het project "Flagey Academy" te versterken en het te steunen in zijn ambitie voor inclusie en loyaliteit.

Flagey.be/flageyacademy