CAPITAL

CAPITAL is een sociaal laboratorium dat de sociaaleconomische mobiliteit van Brusselse jongeren wil bevorderen via een reeks vernieuwende programma's. Het doel is om een ecosysteem te creëren dat verenigingen, opleidingspartners, mentoren en werkgevers samenbrengt, waardoor elke jongere die de deur opendoet niet alleen toegang krijgt tot een plek om te werken en mensen te ontmoeten, maar ook tot tools, advies en een netwerk voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Om haar missie te vervullen, biedt CAPITAL vier programma's aan:

•     C-HUB: een werkruimte waar jongeren partnerverenigingen kunnen ontmoeten;
  •     JOBX: een kennismaking met loopbanen en de arbeidsmarkt via een uniek programma van partnerbedrijven;
  •     CAPITALENT: een programma om jongeren te stimuleren, faciliteren en ondersteunen bij het opzetten van hun eigen duurzame onderneming;
  •     OPEN-C: een programma om projecten te ontwikkelen tussen jongeren, verenigingen en bedrijven.

Als kers op de taart wil CAPITAL elke jongere in Brussel een duidelijk beeld kunnen geven van zijn persoonlijk ontwikkelingstraject met behulp van een dynamische digitale tool. Deze tool zal elke jongere verbinden met alle activiteiten en opportuniteiten van de verschillende partnerorganisaties die een toegevoegde waarde hebben in de ontwikkeling van de jongere om zijn of haar doel te bereiken. Zo wordt het Brusselse jongerenaanbod toegankelijker en beter afgestemd op de wensen van elke jongere. Er is een dorp nodig om een kind op te voeden. En Brussel is een groot dorp.

Capitalbelgium.be