BX

BX Represent

BX Represent is een initiatief van Vincent Kompany. Het focust zich op voetbal op hoog niveau, kwalitatieve opvolging van de trainers en projecten van de clubs, sociale cohesie, zelfvertrouwen, openstaan voor talen en de educatieve en professionele prestaties van spelers op en naast het veld. De vzw verenigt drie voetbalclubs: BX Brussel, FC Vorst en FC Black Star. Samen goed voor 1.200 spelers, begeleid door 175 vrijwilligers en 12 medewerkers. Een groot team dat zich ook uitstrekt tot de families van de spelers en hun gemeenschap. Een inclusief project.

Voor allen en door allen

Rond de clubs worden verschillende assen ontwikkeld, waardoor het echte sociaal-professionele projecten worden. Toegankelijkheid en inclusie zijn prioriteiten voor de vzw. Ze bereikt een divers en gevarieerd publiek met o.a. de BX Femina, een nationaal vrouwentoernooi, elke maandag trainingen in samenwerking met FEDASIL, of het FreeFoot-project, een alternatief voor de reguliere competitie.

BX Polyglot

Het educatieve aspect van voetbal leent zich ook voor andere projecten, zoals de bevordering van het Nederlands. Daarom worden er in samenwerking met Het Huis van Nederlands trainingen in deze taal aangeboden. Culturele samenwerkingen waarbij 'voetbal en dans' samenkomen met de KVS of 'voetbal en kunst' met WIELS maken ook deel uit van het programma!

Van het veld naar het werk

Het project "BX Perspective" biedt jonge spelers een traject aan dat hen helpt hun educatieve en professionele projecten te ontwikkelen. Door mentoring en workshops leren jongeren zichzelf beter kennen, hun talenten en vaardigheden te bepalen en hun blik te richten op de zoektocht naar een opleiding en/of beroep dat aansluit bij hun dromen en ambities.

bxrepresent.com