VOCATIO

Sinds 1963 steunt VOCATIO gepassioneerde, ondernemende en innovatieve jongeren om ze in hun dromen te doen geloven en die waar te maken. Zo draagt de stichting bij aan hun ontplooiing en helpt hen de maatschappij van morgen te bouwen.

Credits Jean-Jacques De Neyer

Steun aan jonge talenten

VOCATIO (voorheen de Fondation de la Vocation) is een stichting van algemeen nut die door Emile Bernheim werd opgericht in 1963. Elk jaar biedt de organisatie steun aan een vijftiental jonge talenten die financiële hulp nodig hebben om hun persoonlijke ambities waar te maken. Hun afkomst, vakgebied, actieterrein of opleidingsniveau speelt daarbij geen rol.

Uiteenlopende vakgebieden

De kandidaten moeten tussen 18 en 30 jaar oud zijn en de Belgische nationaliteit hebben of verankerd zijn in België. De levensprojecten die zij voorstellen behoren tot de meest diverse vakgebieden: antropologie, geneeskunde, urbanistiek, kunstambachten, sociale activiteiten, archeologie, natuurwetenschappen en ecologie, toegepaste kunsten, plastische kunsten, paramedische wetenschappen, filosofie, rechten, wetenschappelijk ondezoek, visuele kunsten, enzovoort.

Een levensproject in een hogere versnelling

De beurzen zijn een echte ruggensteun die de jongeren bijvoorbeeld helpen om nieuwe technieken te ontwikkelen, een instrument aan te schaffen, een onderzoeksprogramma te ontwikkelen of een aanvullende opleiding te volgen. VOCATIO voorziet ook in persoonlijke begeleiding, geeft het project meer zichtbaarheid en biedt de laureaten de mogelijkheid hun netwerk te vergroten, wat allemaal helpt om resultaten te boeken.

vocatio.be