Ambassadeurs van maatschappelijke zelfexpressie

De ambassadeurs zijn momenteel meer dan honderd jongeren, tussen 15 en 25 jaar oud, die andere jongeren de gelegenheid bieden om uiteenlopende thema's te verkennen, zoals het gebruik van media, de plaats van jongeren in de politiek, het samenleven in diversiteit, de ecologische transitie of de opkomst van het extremisme. Ze belichamen een jeugd die afkomstig is uit de diversiteit, die open, geïnteresseerd en betrokken is bij de opbouw van een samenleving die even participatief als emancipatorisch is.

Ambassadeurs d'Expression Citoyenne

Burgerscholen en Schoolverzuim

Voor velen van de zogenaamde "burger scholen" bieden de Ambassadeurs een brede ondersteuning bij het invoeren van deze hulpmiddelen. Dankzij het project kunnen belangrijke opdrachten worden uitgevoerd, zoals werken aan zelfvertrouwen of onderwijs over het leven in een democratische samenleving die openstaat voor andere culturen. Het stelt scholen ook in staat doeltreffend te reageren op meerdere uitdagingen, zoals de aanpak van geweld en pesterijen of leren omgaan met media. De Ambassadeurs zijn ook betrokken bij strategieën om schoolverzuim tegen te gaan en gedrag te verbeteren.

De steun van de Stichting Bernheim

In 2019 heeft de Stichting Bernheim 2 jaar steun verleend om de vereniging te helpen zich te consolideren (stabiliteit van de human resources, ontwikkeling van het administratief beheer).
In 2021 heeft Stichting Bernheim haar steun aan de organisatie met 3 jaar verlengd om de ontwikkeling van het project "Écoles citoyennes" en de eenheid "Accrochage" te versterken.

ambassadeurs.org