NIEUWE VOORZITTER

Raymond Vaxelaire geeft de fakkel door aan Mathias Dewatripont.

De laatste vergadering van de Raad van Bestuur eindigde op een emotionele noot, toen het nieuwe voorzitterschap van Mathias Dewatripont werd bekrachtigd.

Wij willen Raymond Vaxelaire nogmaals bedanken voor zijn niet aflatende inzet. Hij was er vanaf het begin van de Bernheim Stichting bij en was sinds 2017 voorzitter. Hij geeft de fakkel door aan een nieuwe topvoorzitter. Mathias Dewatripont is econoom van opleiding en momenteel professor aan de ULB (Université Libre de Bruxelles). Hij heeft een grote belangstelling voor het economisch beleid, en is onder andere ere-vicegouverneur van de Nationale Bank. Onlangs was hij voorzitter van de Strategische Raad van Get up Wallonia en lid van de GEMS (Expertgroep Beheerstrategie voor Covid-19).

Ook de grote inzet en het enthousiasme van bestuurder en vicevoorzitter Robert Tollet en van de bestuurders Simone Susskind en François Ost willen we hier nog eens in de verf zetten. Zij verlaten de stichting alle drie nadat ze zich vele jaren hebben ingezet voor het algemeen welzijn.