Van 19 tot 23 maart 2018

Week van het microcrediet

Ook ik ben ondernemer!

Op 19 maart start de Week van het Microkrediet georganiseerd door microStart in samenwerking met Impulskrediet!

Dit jaar wil microstart de strijd aangaan met een aantal vooroordelen en stereotypen waarmee kandidaat-ondernemers kunnen te maken krijgen. Daarom organiseert het agentschap Brussel verschillende activiteiten om het ondernemerschap voor iedereen toegankelijk te maken.

Gedurende de hele week loopt er ook een wedstrijd: vanaf 12 maart kunt u stemmen voor uw favoriete ondernemer. Alle informatie hieromtrent kunt u terugvinden op onze website: https://wmk.microstart.be/

Maandag 19 maart

Heel de namiddag kunnen jullie het microStart team terug vinden in de straten van Brussel waar jullie al jullie vragen kunnen stellen over ondernemerschap en begeleide microkredieten. Aarzel niet om ze aan te spreken!

Dinsdag 20 maart

microStart heet jullie welkom in een bus van de MVIB speciaal voor deze gelegenheid aangekleed. Kom af en stel al je vragen over je toekomstige projecten! We verwennen jullie met een koffie en een praline van La fabrique à chocolat (https://www.facebook.com/lafabriqueachocolat/). Er zullen ook microStart-klanten aanwezig zijn om hun activiteiten te demonstreren. Zo zal masso-therapeute Anna Milutinovic (https://www.facebook.com/massage.relaxation.bruxelles/) om jullie een stressvrij moment te bezorgen.
Waar ons te vinden?
Van 8u30 tot 11u: Op het Daillyplein
Van 11u30 tot 15u30: Op het Flageyplein

Woensdag 21 maart

Info sessies die voor iedereen toegankelijk zijn. Ons team organiseert twee educatieve en interactieve sessies over het Business Model Canvas om je te helpen met het voorbereiden van je project. Iedereen is welkom!
9u – 13u: Liverpoolstraat 2, Molenbeek
13u-17u: Sterrenkundelaan 30, 1210 Brussel
Inschrijven kan via volgende link: klik hier

Van 14u tot 19u organiseert BWMA een event rond het thema “Ondernemen, je hoeft geen diploma’s te hebben om te slagen”. We verwachten jullie talrijk bij M-Bruxelles Village. Voor meer informatie kunnen jullie een e-mail sturen naar info@bwma-association.com.

Donderdag 22 maart

Van 11u tot 13u geeft microStart Brussel een infosessie aan starterscoaches van BNP Paribas Fortis over de sociale impact van microStart aan de hand van getuigenissen van ondernemers die dankzij de samenwerking tussen microStart en BNP Paribas Fortis zijn kunnen starten.
Tussen 14u en 17h gaat het team naar de Brusselse scholen om jongeren te informeren over het ondernemersstatuut, het crëeren van een eigen onderneming, het business plan en wat microStart kan betekenen voor startende ondernemers.

Vrijag 23 maart

Slotevent met prijsuitreiking.
Aarzel niet om je stem uit te brengen voor je favoriete micro-ondernemer van het jaar!
Dit kan op onze website: https://wmk.microstart.be/.

Hou zeker onze Facebook-pagina in de gaten voor meer informatie!